GRUPPTRÄNING

Nu finns det studier som bekräftar det vi vetat länge: Att träna tillsammans i grupp med andra ökar känslan av lycka och välbefinnande. För det kan vi tacka våra endorfiner som utsöndras vid fysisk träning och bidrar till att vi upplever lycka, mår bättre och blir mer motiverade att pressa oss.

För att uppnå glädje, motivation och prestation har våra gruppträningar utformats med relativt få deltagare. Instruktören ska enkelt kunna se och överblicka alla deltagare för att kunna pusha varje individ att ge det där lilla extra som innebär skillnaden mellan vanlig träning och effektiv träning.

De olika gruppträningarna vi erbjuder är:

PULS & STYRKA
Ett riktigt härligt pass! Ett svettigt och roligt pass där både kondition och din styrka får sig en rejäl omgång. Träningen anpassas till din nivå utifrån din kapacitet och dina förutsättningar. Olika upplägg på olika pass, men alltid med full fart! Skivstänger, pilatesbollar och viktsäckar kommer att bli några av dina nya kompisar. Pusha dig tillsammans med alla andra deltagare! Låt svetten spruta och energin flöda, nu kör vi!

TABATA
Den mycket populära träningsformen Tabata är både rolig och effektiv genom sina korta och snabba intervaller. Vi arbetar i 20 sekunders intervaller som är uppdelade mellan 8 olika övningar. Lär dig hantera fria vikter som kettlebells, bulgarian bags med mera. Alla övningar går att anpassa till din egen nivå, nybörjare som rutinerad. Det blir svettigt och mycket flås i en motiverande atmosfär.

STATIONSTRÄNING
Fyra stationer varvas med både styrka och kondition. Ett kortare pass där du värmer upp och stretchar på egen hand.

CIRKELFYS
Funktionell träning för hela kroppen! Ett roligt och fartfyllt pass där vi tränar både styrka och kondition i intervallform. Vi kör flera olika övningar där vi går igenom hela kroppen. Vi använder bl.a kettlebells, medicinbollar, cable cross och annat smått och gott du hittar i gymmet! När vi är klara så har du fått ett komplett träningspass som gör gott för både kropp och knopp!

FAMILJEFYS
Träna och ha riktigt kul tillsammans med dina barn, i åldern ca 4-13 år. Vi tränar tillsammans, med övningar som utmanar, både dig och dina barn, styrka och kondition och ibland en hinderbana.

MAMMA-TRÄNING
Är för dig som är gravid eller som vill träna upp dig under föräldraledigheten. Vi fokuserar på inre bålstabilitet för att få tillbaka funktion i kroppen efter förlossning och graviditet. Vi anpassar träningen efter bebisen och ibland får bebisen vara med som "vikt".

STAVGÅNG
En härlig promenad i parken! Vi går en runda och har stopp på vägen med rörlighet och styrkeövningar. Medtag egna stavar.
Passet utgår från Take Care City.

YOBILITY
Yogainspirerad rörlighetsträning. Vi tränar upp rörlighet, stabilitet och kroppskontroll, vilket kommer att göra dig starkare, snabbare och friskare!
Yobility hållls på Take Care City.

MINDFULNESS
Medveten närvaro. Vi "landar" tillsammans under en guidad session.
Mindfulness hålls på Take Care City.

Läs mer ...


Friskare medarbetare

S_120_58_puff-foretag

Take Care har nyckeln till friskare och mer motiverade medarbetare. Läs mer...